Gyakran ismételt kérdések

  1. A Noviki Szeged Kft.-nek két csapágyszaküzlete van: Szegeden és Kecskeméten, melyek címe, elérhetősége és a térképes navigáció IDE KATTINTVA megtalálható.

  2. Munkanapokon: de. 08.00 órától du. 16.00 óráig tartanak nyitva szaküzleteink.
    Hétvégén: zárva vagyunk.
    Ügyelet: nyitvatartási időn kívül telefonos ügyeletet tartunk: +36 30 25 75 958

  3. Általános kérdésekre valamennyi bolti munkatársunk szívesen válaszol. Amennyiben konkrét, bonyolultabb műszaki kérdés merülne fel, akkor kérjük forduljon az iroda mérnök munkatársaihoz, akik elérhetőségét ITT TALÁLJA.

  4. Gyártmány vagy típus választás tévesztése esetén az árut 24 órán belül visszacseréljük a helyes termékre, vagy nem teljesíthetőség esetén visszadjuk az előzetesen kifizetett vételárat.

  5. Megrendelést telefonon, vagy írásban (e-mail, telefax) is elfogadunk, adatainkat IDE KATTINTVA találja meg. A teljesítés feltételei és szabályai a megrendelés és annak visszaigazolása szerint értendők.

  6. Költsége a megrendelt termék értékétől, tömegétől és geometriai méretétől függ. Nettó 30.000 Ft érték és 20 kg tömeg alatti rendelés esetén a szállítási költség nettó 1.500 Ft, a fölött a szállítási költség térítéséről a felek külön megállapodást kötnek. Csomagolási díj minden esetben min. nettó 300 Ft.

  7. Banki átutalással csak külön fizetési megállapodás szerint lehet fizetni.

  8. A megrendelést visszamondani csak abban az esetben lehet, amikor a szállítási feltételek azt lehetővé teszik. Ilyen esetekben mindig személyesen kell konzultálni kell az üzletvezetőkkel.

  9. A termékeket minden esetben gyári, sértetlen csomagolásban szállítjuk, illetve adjuk át. A bizonyíthatóan gyártási hibás, vagy szállítás közben sérült termékeket kicseréljük, a cseréből származó többlet költséget átvállaljuk.

  10. Reklamációt cégünk csak írásban (levél, e-mail) fogad el. A reklamációt a beérkezésétől számított 3 munkanapon belül megvizsgáljuk. A vizsgálat eredményéről és a továbbiakban folytatandó eljárásról szintén írásban értesítjük vásárlónkat. Postai és e-mail címünket IDE KATTINTVA találhatja meg.

  11. A gyártók szállítási programja számos csapágyfajtát foglal magába, melyek közül a konstruktőr kiválaszthatja azt a mindenkorit, amelyik az adott körülmények között a legjobban megfelel. A csapágyazási konstrukció függvényében megkülönböztetünk pld. golyós- görgős-, sikló- és lineáris csapágyakat. Ezeken belül léteznek még: radiális- és axiális terhelésű, hengeres- vagy kúpos furatú, nyitott és tömített, normál és nagypontosságú stb. csapágyak. IDE KATTINTVA láthatunk erre példákat.

  12. A gép, vagy készülék összkonstrukciója a csapágy furtátmérőjét sok esetben meghatározza. Az egyéb fő méretek és a csapágyfajta végleges megahatározásához azonban egy méretezési számítással meg kell vizsgálni, hogy a használati időtartammal, a statikus biztonsággal és a gazdaságossággal kapcsolatban támasztott követelmények teljesülnek-e. Ennek a számításnak a során összehasonlítjuk a csapágy igénybevételét annak teherbírásával.

  13. Statikus igénybevételnél a csapágygyűrűk egymáshoz képest nem, vagy csak nagyon lassan mozdulnak el (n<10 ford./min.). Ilyen esetekben a gördülőpályáknak és gördülőelemeknek a túl nagy képlékeny alakváltozással szembeni biztonságot vizsgáljuk.
    A legtöbb csapágy dinamikus igénybevételnek van kitéve. Ilyenkor a csapágygyűrűk többszörösen elfordulnak egymáshoz képest (n>10 ford./min.). A méretezési számítással a gördülőpályák és a gördülőelemek idő előtti anyagkifáradással szembeni biztonságát vizsgáljuk.

  14. A csapágyhézag a mérték, amellyel az egyik csapágygyűrű a másikhoz képest radiális irányban (radiális hézag) vagy axiális irányban (axiális hézag) mérőterhelés nélkül elmozdítható az egyik határhelyzetből a másikba.

  15. A gyártók a legelterjedtebben használt méretekben a nyitott mélyhornyú golyóscsapágyak mellett egy, vagy mindkét oldalon védőlemezes (nem súrlódó) és tömítőtárcsás (súrlódó) kivitelben is gyártanak a csapágyakat.
    A védőlemezes vagy porvédős (utójel: ZR, 2ZR) csapágyaknál a kinematikailag megengedett fordulatszám kisebb, mint a nyitott csapágyaknál.
    A tömítőtárcsás vagy súrlódó tömítéses (utójel: RS,2RS) csapágyaknál a tömítőperemek megengedett csúszási sebessége behatárolja a max. fordulatszámot.

  16. A csapágyak kenésének elsőrendű feladata, hogy megakadályozzuk a közvetlen fémes érintkezést a gördülő- és csúszótestek, a futópálya és a kosárszerkezet között, valamint azért, hogy megelőzzük a kopást és megvédjük a csapágy felületeit a korróziótól.

  17. A csapágyak kenésére a kenőzsírok és olajok széles választéka áll rendelkezésre. Az alkalmazási esetek többségében, átlagos működési feltételek között, a csapágyak kenésére zsír használható. A zsírnak az olajhoz képest az az előnye, könnyebben megmarad a csapágyon belül. Hozzájárul a csapágynak a szennyeződés, nedvesség és víz elleni tömítéséhez is.
    Olajkenést általában akkor használunk gördülőcsapágyak kenésére, ha a nagy fordulatszám, vagy a magas üzemi hőmérséklet kizárja a kenőzsír alkalmazását, ha a súrlódási, vagy működés közben keletkező hőt el kell vezetni a csapágyazásból, vagy amikor a szomszédos géprészek (pld. fogaskerekek) olajkenést kapnak.
    Ezen kívül vannak még szilárd kenőanyagok is, pld. a grafit, amelyek különösen a szélsőséges hőmérsékleti viszonyok között üzemelő csapágyak kenését szolgálják.

  18. A gördülőcsapágy hibátlan működésének előfeltétele, hogy kellő szakértelemmel és tiszta körülmények között szereljék, csak így kerülhető el az idő előtti meghibásodás. A csapágy nagy pontosságú gépelem, ezért minden esetben a megfelelő szerelési módszert és szerelőszerszámokat használjuk. A gyártók katalógusaiban megtalálható, hogy milyen mechanikus, termikus vagy hidraulikus eljárások jöhetnek szóba a különböző csapágyfajták be- és kiszerelésénél.
2010 © Noviki || Készítette: ITC Kft.